השר מלכיאלי: "ראשי הקואליציה כולם עומדים מאחורי חוק דרעי"

אבי יעקב No Comments on השר מלכיאלי: "ראשי הקואליציה כולם עומדים מאחורי חוק דרעי"

שר הדתות הרב מיכאל מלכיאלי במהדורה המרכזית עם אבי מימרן: "חוק דרעי זה לא חוק שלנו, כל ראשי הקואליציה עומדים מאחוריו. מי שחושב שזה לא יעבור – טועה". לגבי הוועדה למינוי שופטים "עד שנת 92 לא היה בכלל נציג לאופוזיציה"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הדתות, מיכאל מלכיאלי התראיין הערב במהדורה המרכזית עם אבי מימרן והתייחס לשלל נושאים בוערים העומדים על הפרק: "חשוב שחוק הגיוס יהיה מתואם עם משרד הביטחון ויעבור את אישור הרבנים. לא רוצה להתחייב ללוח זמנים, זה גם לא נכון"

לגבי חוק דרעי אמר: "זה לא חוק שלנו, כל ראשי הקואליציה עומדים מאחוריו. זה עמד על שולחן יו"ר הכנסת אבל משכנו את זה. אבל מי שחושב שזה לא יעבור – טועה. זה יבוא מוקדם יותר ממה שחושבים"

לגבי הוועדה למינוי שופטים: "עד שנת 1992, לא היה לאופוזיציה בכלל נציג בוועדה למינוי שופטים. זה גם נדון בעתירה ופסיקה של בג"צ. עד מחר נחליט אם להגיש שתי שמות או אחד. אם נגיע להבנות עם מי שצריך, נמשוך מועמד אחד. צריך להגיע לנציג מוסכם. מקווה שעד מחר הקואליציה תהיה מגובשת כמו שהאופוזיציה הגיעה"

השר הביע את עמדתו בעניין הבחירות לרבנות הראשית: "בית המשפט קיבל את עמדתי להצעת החוק לדחיית מועד הבחירות לרבנות הראשית. לפני כחודש הגיעה אלי עתירה של גוף בתי הכנסת הציוניים – עד שהמנכ"ל יהודה אבידן העמיד אותי שהטענה משמעותית. הבעיה היא וזו הטענה המרכזית, שהערים הגדולות לא מקבלות ייצוג בוועדה – והן מייצגות מיליוני אזרחים בישראל. אנחנו צריכים להסדיר את זה, כשיגיע הזמן נדבר על המועמדים"

לגבי המועמד הציוני, הרב מאיר כהנא אמר שר הדתות: "לא מתייחס לשמות ספציפיים, אבל אני פועל בשיתוף פעולה עם סמוטריץ' ומשרד האוצר. אבל אנחנו ביצענו מינויים רבים בערים שונות בלי קשר למקורבים של ש"ס או מפלגות כאלו ואחרות"

האזינו לראיון המלא



0 תגובות